Show personal leadership and help a fellow entrepreneur!

5/17/2011

8 eigenschappen die leiden naar succes? CRAP!!

Het startte allemaal in een vliegtuig op weg naar Atlanta. In de stoel naast me zat een MIT student en die vroeg me wat tot succes leidt. Hij kwam uit een arme familie en was vastbesloten om iets van zijn leven te maken.

Ik voelde me nogal beroerd, omdat ik niet direct een goed antwoord kon geven. Weken daarna heb ik nagedacht wat mij als ondernemer de afgelopen decennia succes heeft gebracht.


De eerste is passie. Freeman Thomas zegt: “ik word gedreven door mijn passie”. De meest succesvolle ondernemers doen het niet voor het geld en ik zou iemand betalen om te doen wat ik doe. En het interessante is, dat als je het gedreven met passie doet, komt het geld sowieso.
Werk! Rupert Murdoch zei me: “het is allemaal hard werken. Niets komt vanzelf. Maar ik heb een hoop plezier.” Zei hij plezier? Rupert? Ja! Succesvolle ondernemers hebben plezier in hun werk. En ze werken hard. Ik heb geleerd dat zij geen workaholics, maar werkminnaars zijn. Goed!
Alex Garden zegt: “Om succesvol te zijn, moet je je neus ergens in steken en er verdomd goed in worden.” Er is geen magie, het is oefening, oefening en oefening. Nieuwsgierigheid dus.

En het is focus. Norman Jewison zei me: “Ik denk dat het allemaal te maken heeft met jezelf op je doel te focussen”. En geef jezelf! David Gallo zegt “zet je zelf onder druk.” Fysiek en mentaal, je moet jezelf geven, geven, geven. Je moet je over je verlegenheid en twijfel aan jezelf heen zetten. Nu is het niet altijd eenvoudig om jezelf onder druk te zetten en dat is waarom ze moeders uitgevonden hebben. Mijn beste vriend vertelde me, “Mijn moeder heeft me gepusht.”
Dien! Sherwin Nuland zegt: “Het was een privilege om als dokter te mogen dienen”. Nu vertellen veel kinderen mij dat ze miljonair willen worden. Het eerste wat ik ze dan zeg is: “OK, je kan jezelf van niets bedienen, dus moet je anderen met iets van waarde dienen. Dat is de manier waarop mensen echt rijk worden”.
Ideeën! Bill Gates zegt: “Ik had slechts een idee – het starten van het eerste micro-computer software bedrijf.” Ik zou zeggen dat dat een behoorlijk goed idee was. En er is geen magische creativiteit nodig om ideeën te bedenken. 

Alles draait om luisteren, observeren, nieuwsgierig zijn, vragen stellen, problemen oplossen en relaties leggen.
Volharding! Joe Kraus zei tegen mij: “Volharding is de voornaamste reden voor ons succes.” Je moet volharden tijdens een mislukking. Je moet volharden tijdens C.R.A.P.! Dit betekent vooral bij Criticasters, Randdebielen, Afwijzingen en Pressie.
Dus het grote – het antwoord op deze vraag is eenvoudig: betaald € 265 en kom naar hetInspirment 2011 en luister naar 20 topondernemers en –coaches. En als dat niet lukt, doe de 8 dingen – en geloof me, dit zijn de grote 8 dingen die leiden naar succes.
Mist ze alle 8 tegelijk in de praktijk worden gebracht.

Maar uh......? Zij Einstein niet: "probeer geen man te worden van succes, maar een man van waarden?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten